torstai 16. helmikuuta 2012

OTETAAN NYT SITTEN TÄMMÖINEN







Sain tällaisen virtuaaliprenikan Silmäilijältä . Olen vähän huono ottamaan vastaan mitään kunniamainintoja, mut kiitokset tästä!


1.Tunnen itseni Vuoden mutsiksi kun...

Apua, olen niin huono kehumaan itseä! Tunnen oikeasti olevani usein kaikkea muuta kuin "vuoden mutsi", mutta tässä kai hyvä paikka miettiä niitä äitiyden parhaita puolia... Ehkä olen parhaimmillani lasten kanssa kun saa tehdä asioita jotka innostavat myös itseäni. Olen ollut aina huono leikkijä, mutta olen hyvä visioimaan kaikenlaisia hulluja juttuja, joista lapset lämpenevät tai sitten eivät. Joskus tuntuu että ainoa luova hulluttelija olenkin minä. ;D

2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on...

Ehkä se on se täydellinen läsnäoleminen ja jakautuminen kolmen eri ikäisen kanssa. Minussa on perfektionistin vikaa. Suunnittelen kaikkea hienoa, mutta realiteetit osoittavat usein kaikki suunnitelmat turhiksi. Keskimmäinen lapsemme on erittäin voimakastahtoinen ja sanelee paljolti perheen tahtia.

3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän...


Taika 2v: Haluaa antaa usein pusun. Iltapusu on ehdoton!

Tenho 6v: "Äiti, tuu neulomaan" Pojalle tuo turvaa kun neulon ja juttelen vieressä.

Tiitus 9v: Tiitus on jo vähän kriittisempi tapaus, mutta kyllä häneltäkin silloin tällöin kohteliaisuuksia satelee. Hali taisi olla viimeisin kohteliaisuus. :) Syliinkin haluaisi tulla vaikka on jo kohta minun kokoiseni!

4. Kello 12 yöllä olen yleensä...

Viime aikoina olen ollut useimmiten nukkumassa ennen kahtatoista. Valokuvia muokkailen, neuloskelen tai katson TV7:lta hengellisiä ohjelmia kaikessa rauhassa kun muut nukkuvat. Yöt ovat minulle myös ainoata rauhallista rukousaikaa arjen keskellä. Hermolepoa!

5. Kello 8 aamulla olen yleensä...

Joko viemässä 6-vuotiasta eskariin (riippuen miehen työvuoroista) tai 2-vuotiaan kanssa aamupalalla. En ole yhtään aamu-ihminen, sen voin sanoa! Aamut ovat yhtä ryntäilyä meillä vaikka olisi miten järjestelmällinen.

6. Haluaisin sanoa lasteni isälle...

Pojilla on lasten elämään aktiivisesti osallistuva biologinen isä, mutta tytöllä ei. Tasapuolisuuden nimissä osoitan sanomani tässä mieluummin lasten yhteiselle Iskälle Taivaassa: Kiitos että saamme olla samaa perhettä olosuhteista huolimatta!

7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni että...

Tajuan ehkä lasteni kautta jotain siitä mitä olet kokenut aikoinaan minun kohdallani.

8. Viimeksi kiroilin, kun...

En ole koskaan osannut kiroilla. Minä en siis tapaa kiroilla perinteisillä voimasanoilla koskaan, oli tilanne mikä tahansa.

9. En ole koskaan osannut...

Matematiikkaa, markkinoida hengentuotoksiani, olla isoissa ihmisjoukoissa oma itseni, tehdä asioita nopeasti ja tehokkaasti, pitää yllä kovin monia ystävyyssuhteita... Tuntuu että lista asioista on pidempi mitä en ole osannut kuin mitä olen.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on...

Voi, vaikka mitä! Jos vain vireystila sallii niin olisin aina nypläämässä jotakin! Käsityöt/piirto/maalaushommelit on se mitä varten minut on luotu!

Ja sitten pitäisi vielä laittaa eteenpäin...

Blogien aktiivinen seurailu on jäänyt ajanpuutteen takia harmillisen vähälle, mutta päivieni viime aikaisiin ilonpilkahduksiin ovat kuuluneet kuitenkin satunnaisesti vilkuillen: Muita Ihania ja Herkkupurkki.

Ensinnä mainittua blogia olen seuraillut enemmän tai vähemmän aktiivisesti jo vuosia, mutta kommentointini on yleisesti aika hiljaista... Luen blogeja pitkään ja hartaasti ihastellen, mutta koska netissä silmänkarkkia ja mukaansatempaavia elämäntarinoita on niin rutosti niin kommentointi jää todella vähälle!

Herkkupurkki-blogi oli viimevuotinen satunnainen löytö netin ihmemaasta. Mahtavaa löytää taidealalla työskenteleviä uskonsiskoja! Tällaiset pienet asiat saavat minut niin vakuuttuneeksi Jumalan johdatuksesta koska olen ehkä eniten rukoillut sitä että Jumala johdattaisi kohdalleni kaltaisiani persoonia. Se, millä tavalla niitä johdatetaan, on aina ihana arvoitus!



Crying buss

Loppuun löytö lapsuuteni piirroksesta, itkeä pillittävästä bussista, joka löytyi vanhasta TaoTao-sarjakuvakirjasen sisäkannesta. Repesin kuvalle täysin!



Ei kommentteja: